The Data Journalism Handbook 1.0
Loading

Γιατί Είναι Απαραίτητη η Δημοσιογραφία Δεδομένων;

Ρωτήσαμε μερικούς από τους κορυφαίους επαγγελματίες και θιασώτες της δημοσιογραφίας δεδομένων να μας πουν γιατί θεωρούν σημαντική μία τέτοια εξέλιξη. Παρακάτω είναι οι απαντήσεις τους.

Φιλτράροντας τη Ροή των Δεδομένων

Όταν οι πληροφορίες ήταν κάτι σπάνιο, το μεγαλύτερο μέρος των προσπαθειών μας εστίαζε στο κυνήγι και τη συλλογή τους. Σήμερα που οι πληροφορίες είναι άφθονες, η επεξεργασία τους είναι πιο σημαντική. Επεξεργαζόμαστε την πληροφορία σε δύο επίπεδα: 1) την αναλύουμε για να φέρουμε νόημα και μορφή στην ατελείωτη ροή δεδομένων και 2) την παρουσιάζουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να καταφέρουμε να μεταφέρουμε στον αναγνώστη τι είναι σημαντικό και σχετικό με αυτόν. Όπως κάθε επιστήμη, έτσι και η δημοσιογραφία δεδομένων χρησιμοποιεί μεθόδους και παρουσιάζει τα αποτελέσματα της με τρόπο που μπορεί να επαληθευθεί μέσω της αναπαραγωγής.

Philip Meyer, Professor Emeritus, University of North Carolina at Chapel Hill

Νέες Προσεγγίσεις στην Αφήγηση

Η δημοσιογραφία δεδομένων αποτελεί έναν γενικό όρο, τουλάχιστον στο μυαλό μου, που περιλαμβάνει έναν ολοένα και μεγαλύτερο αριθμό εργαλείων, τεχνικών και προσεγγίσεων σχετικά με την τέχνη της αφήγησης. Μπορεί να περιλαμβάνει οτιδήποτε: από την παραδοσιακή δημοσιογραφία με τη βοήθεια υπολογιστή (όπου τα δεδομένα χρησιμοποιούνται ως «πηγή») έως την πλέον πρωτοποριακή οπτικοποίηση δεδομένων και τις ειδησεογραφικές εφαρμογές. Ο απώτερος στόχος όλων των παραπάνω είναι δημοσιογραφικής φύσεως: το να προσφέρουν στο κοινό τις πληροφορίες και την ανάλυση αυτών, ώστε όλοι μας να είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε όλα τα σημαντικά γεγονότα της ημέρας.

Aron Pilhofer, New York Times

Σαν Φωτοδημοσιογραφία με Φορητό Υπολογιστή

Η δημοσιογραφία δεδομένων διαφέρει από τη δημοσιογραφία λέξεων μόνο ως προς το γεγονός ότι χρησιμοποιούμε διαφορετική παλέτα εργαλείων. Όλοι «μυριζόμαστε» μία καλή ιστορία, την καταγράφουμε και συσχετίζουμε θέματα μεταξύ τους για τα προς το ζην. Είναι σαν το «φωτορεπορτάζ», απλά στη θέση της φωτογραφικής μηχανής βάλτε ένα φορητό υπολογιστή (laptop).

Brian Boyer, Chicago Tribune

Η Δημοσιογραφία Δεδομένων Είναι το Μέλλον

Η δημοσιογραφία που βασίζεται στα δεδομένα αποτελεί το μέλλον. Οι δημοσιογράφοι οφείλουν να είναι σε θέση να κατανοούν τα δεδομένα. Παλαιότερα, έβγαζες θέματα συζητώντας με ανθρώπους σε μπαρ, κάτι που ίσως μπορείς να κάνεις ακόμα. Πλέον όμως, εξίσου σημαντικό είναι να μελετάς δεδομένα και να εξοπλίζεις τον εαυτό σου με εργαλεία για να τα αναλύεις και να ξεχωρίζεις που υπάρχει ενδιαφέρον. Καταφέρνοντας κάτι τέτοιο λοιπόν, προσφέρεις ουσιαστική βοήθεια στην κοινωνία: με το να αναγνωρίζεις πως συνδέονται τα δεδομένα μεταξύ τους, είσαι σε θέση να αποκαλύπτεις τι πραγματικά συμβαίνει στη χώρα σου.

Tim Berners-Lee, founder of the World Wide Web

Το Number-Crunching Συναντάει το Word-Smithing

Η δημοσιογραφία δεδομένων έρχεται να καλύψει το κενό μεταξύ των στατιστικολόγων και των λεξουργών. Εντοπίζοντας τα άκρα και αναγνωρίζοντας τάσεις που δεν είναι στατιστικά σημαντικές, όμως σχετικές με την απλοποίηση του περίπλοκου κόσμου μας σήμερα.

David Anderton, freelance journalist

«Αναβαθμίζοντας» τις δεξιότητες σας

Η δημοσιογραφία δεδομένων αποτελεί ένα νέο είδος δεξιοτήτων για αναζήτηση, κατανόηση και οπτικοποίηση των ψηφιακών πηγών, σε μία εποχή που οι βασικές δεξιότητες της παραδοσιακής δημοσιογραφίας δεν είναι πλέον αρκετές. Δεν αποτελεί αντικαταστάτη της παραδοσιακής δημοσιογραφίας, αλλά μία προσθήκη σε αυτήν.

Σε μία εποχή που όλες οι πηγές ψηφιοποιούνται, οι δημοσιογράφοι μπορούν και οφείλουν να βρίσκονται πιο κοντά σε αυτές. Το διαδίκτυο κατάφερε να δημιουργήσει δυνατότητες που σήμερα αδυνατούμε να κατανοήσουμε πλήρως. Η δημοσιογραφία δεδομένων δεν είναι παρά η αρχή στην εξέλιξη των παλιών μας πρακτικών και στην προσαρμογή τους στις ανάγκες του διαδικτύου.

Η δημοσιογραφία δεδομένων εξυπηρετεί δύο σημαντικούς σκοπούς για τους νέους οργανισμούς: την ανακάλυψη νέων ειδήσεων – θεμάτων (και όχι ανακύκλωση όσων παράγονται από τα ειδησεογραφικά πρακτορεία) και την άσκηση δημοσιογραφίας έρευνας (αγγλ. watchdog ή investigative journalism). Ιδιαίτερα σε εποχές μεγάλων οικονομικών κινδύνων, οι εφημερίδες έχουν σημαντικότατο ρόλο να διαδραματίσουν.

Από την οπτική μίας τοπικής εφημερίδας, η δημοσιογραφία δεδομένων είναι καίριας σημασίας. Συνηθίζουμε να λέμε ότι «Ένα χαλασμένο κεραμίδι στην εξώπορτα μας είναι πιο σημαντικό από μία εξέγερση σε μία μακρινή χώρα», διότι μπορεί να σε χτυπήσει στο πρόσωπο και να επηρεάσει άμεσα τη ζωή σου. Την ίδια στιγμή όμως, η ψηφιοποίηση είναι παντού. Εξαιτίας αυτού και του γεγονότος ότι οι τοπικές εφημερίδες έχουν αυτή την άμεση επίδραση στις τοπικές κοινωνίες, ένας δημοσιογράφος πρέπει να ξέρει πως να βρίσκει, πως να αναλύει και πως να οπτικοποιεί μία είδηση – θέμα χρησιμοποιώντας δεδομένα.

Jerry Vermanen, NU.nl

Το «Φάρμακο» για την Υπερπληροφόρηση

Η ασυμμετρία της πληροφορίας (όχι η απουσία πληροφοριών, αλλά η ανικανότητα του ανθρώπου να τις δεχθεί και να τις επεξεργαστεί με την ίδια ταχύτητα που μας προσφέρονται) είναι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σύγχρονοι πολίτες στην προσπάθεια τους να πάρουν τη σωστή απόφαση σε καθημερινά ζητήματα. Πληροφορίες καταφθάνουν από έντυπα, οπτικά και ακουστικά μέσα, επηρεάζοντας τις επιλογές και τις ενέργειες των πολιτών. Η σωστή δημοσιογραφία δεδομένων βοηθάει στην καταπολέμηση της ασυμμετρίας της πληροφορίας.

Tom Fries, Bertelsmann Foundation

Η Απάντηση στις Δημόσιες Σχέσεις με Γνώμονα τα Δεδομένα

Η διαρκώς αυξανόμενη διαθεσιμότητα εργαλείων μέτρησης σε συνδυασμό με το ολοένα και χαμηλότερο κόστος τους (σε έναν αυτοτροφοδοτούμενο κύκλο που προωθεί την απόδοση και την αποτελεσματικότητα σε όλες τις πτυχές της κοινωνίας), έχει οδηγήσει τους εκάστοτε αρμόδιους διευθυντές στο να «ποσοτικοποιούν» τις πρακτικές τους, να «ελέγχουν» τις εμφανιζόμενες τάσεις και να «αναγνωρίζουν» τις όποιες ευκαιρίες.

Με αυτόν τον τρόπο, οι εταιρίες ανακαλύπτουν διαρκώς νέες «μετρήσεις» που αποδεικνύουν πόσο επιτυχημένα εξελίσσονται. Από την άλλη, οι πολιτικοί αρέσκονται να καυχιούνται για τις μειώσεις στα ποσοστά ανεργίας και την αύξηση του Α.Ε.Π. Η απουσία οποιασδήποτε δημοσιογραφικής διορατικότητας σε υποθέσεις που αφορούν εταιρίες όπως η Enron, η Worldcom, η Madoff ή η Solyndra αποτελεί απόδειξη της ανικανότητας των δημοσιογράφων να δουν καθαρά πέρα από αριθμούς και ποσοστά. Και όμως, οι αναπαραστάσεις είναι πιο πιθανό να γίνουν αποδεκτές δίχως αμφισβήτηση (σε σχέση με άλλα γεγονότα) λόγω της σοβαροφάνειας τους, ακόμα και όταν είναι εντελώς κατασκευασμένες.

Η εξοικείωση των δημοσιογράφων με τα δεδομένα θα τους βοηθήσει να οξύνουν την κριτική τους ικανότητα όταν έρχονται αντιμέτωποι με αριθμούς, κερδίζοντας έτσι λίγο από το χαμένο έδαφος στο πάρε-δώσε που έχει αναπτυχθεί μεταξύ αυτών και των τμημάτων δημοσίων σχέσεων των εκάστοτε εταιριών.

Nicolas Kayser-Bril, Journalism++

Προσφέροντας τη Δυνατότητα Ερμηνείας των Επίσημων Πληροφοριών από Ανεξάρτητους Αναλυτές

Μετά τον καταστροφικό σεισμό και τη μεταγενέστερη πυρηνική καταστροφή στη Φουκουσίμα το 2011, η σημασία της δημοσιογραφίας δεδομένων έγινε ξεκάθαρη στους δημοσιογράφους της Ιαπωνίας, μία χώρα που γενικότερα υστερεί στο πεδίο της ψηφιακής δημοσιογραφίας. Ήμασταν στα «χαμένα» όταν η κυβέρνηση και οι ειδικοί δεν μπορούσαν να δώσουν αξιόπιστες πληροφορίες για την καταστροφή. Όταν οι επίσημοι φορείς απέκρυψαν από το κοινό τα δεδομένα από το ειδικό λογισμικό SPEEDI (που προβλέπει τη διάχυση των ραδιενεργών ουσιών), δεν ήμασταν σε θέση να τα αποκρυπτογραφήσουμε ακόμα και αν διέρρεαν στον τύπο!

Εθελοντές ξεκίνησαν να συλλέγουν δεδομένα χρησιμοποιώντας δικές τους συσκευές, αλλά δεν διαθέταμε τις απαραίτητες γνώσεις στατιστικής, οπτικοποίησης κ.λπ. Οι δημοσιογράφοι πρέπει να έχουν πρόσβαση σε ακατέργαστα δεδομένα, αλλά κυρίως να μάθουν να μην βασίζονται εξ ολοκλήρου στην ερμηνεία τους από τα χείλη των αρχών.

Isao Matsunami, Tokyo Shimbun

Αντιμετωπίζοντας έναν Κατακλυσμό Δεδομένων

Οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται χάρη στη ψηφιακή επανάσταση συνεχίζουν να διαταράσσουν την παραδοσιακή δημοσιογραφία. Σε μία εποχή που οι πληροφορίες ρέουν άφθονες, τόσο οι δημοσιογράφοι όσο και οι πολίτες χρειάζονται καλύτερα εργαλεία είτε αντιγράφοντας και διαδίδοντας λογοκριμένες πληροφορίες στη Μέση Ανατολή (ως άλλο σοβιετικό samizdat του 21ου αιώνα), είτε προσπαθώντας να βγάλουν νόημα από μεγάλους όγκους δεδομένων, είτε αναζητώντας απλά τον καλύτερο τρόπο να οπτικοποιήσουν την ποιότητα του νερού που προσφέρεται σε ένα έθνος καταναλωτών. Και όσο παλεύουμε με τις προκλήσεις που παρουσιάζονται χάρη σε αυτόν τον κατακλυσμό δεδομένων, νέες πλατφόρμες προσφέρουν τη δυνατότητα στον καθένα μας να συλλέξει και να μοιραστεί δεδομένα ψηφιακά, μετατρέποντας τα σε πληροφορία. Ενώ, παραδοσιακά, υπεύθυνοι για τη συλλογή και τη διάδοση πληροφοριών ήταν οι δημοσιογράφοι και οι συντάκτες, εν έτη 2012 οι ειδήσεις εμφανίζονται πρώτα στο διαδίκτυο και δεν γεννιούνται στο γραφείο κάποιας εφημερίδας.

Σε όλο τον κόσμο, η σύνδεση μεταξύ δεδομένων και δημοσιογραφίας γίνεται ολοένα και πιο ισχυρή. Σε μία εποχή άπειρων δεδομένων, η αξία της δημοσιογραφίας δεδομένων θα αποδειχθεί μόνο εφόσον οι θιασώτες της καταφέρουν να προσφέρουν το πλαίσιο, τη σαφήνεια και (ίσως το πιο σημαντικό) την αλήθεια στη διαρκώς αυξανόμενη μάζα ψηφιακού περιεχομένου παγκοσμίως. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι οι σύγχρονοι δημοσιογραφικοί οργανισμοί δεν παίζουν σημαντικό ρόλο. Αντιθέτως μάλιστα. Στην εποχή της πληροφορίας, οι δημοσιογράφοι είναι απαραίτητοι όσο ποτέ στην επιμέλεια, την επαλήθευση, την ανάλυση και τη σύνθεση των δεδομένων. Στο πλαίσιο αυτό, η δημοσιογραφία δεδομένων έχει βαθύτατη σημασία για την κοινωνία.

Σήμερα, το να βγάζεις νόημα σε ένα μεγάλο όγκο δεδομένων (ιδίως δεδομένων δίχως δομή) αποτελεί βασικότατο στόχο για επιστήμονες ανά τον κόσμο, είτε εργάζονται σε αίθουσες τύπου, είτε στη Wall Street, είτε στη Silicon Valley. Και το σημαντικότερο, ο στόχος αυτός θα γίνει σταδιακά πραγματικότητα χάρη σε διαρκώς αυξανόμενα κοινά εργαλεία, είτε αυτά χρησιμοποιούνται από κυβερνητικούς τεχνολόγους στο Chicago, είτε από τεχνολόγους στον τομέα της υγείας, είτε από υπεύθυνους σε αίθουσες τύπου.

Alex Howard, O’Reilly Media

Οι Ζωές μας Είναι Δεδομένα

Η καλή δημοσιογραφία δεδομένων είναι κάτι δύσκολο, διότι πολύ απλά η καλή δημοσιογραφία είναι επίσης δύσκολη. Και αυτό διότι εμπεριέχει την ικανότητα να ανακαλύπτεις τα δεδομένα που χρειάζεσαι, να τα κατανοείς, αλλά και να εντοπίζεις το θέμα πίσω από αυτά. Κάποιες φορές συναντάς αδιέξοδα, άλλες δεν βρίσκεις κάποιο πραγματικά καλό θέμα. Από την άλλη, αν ήταν τόσο απλό όσο το να πατάς το σωστό κουμπί, τότε δεν θα ήταν δημοσιογραφία. Αυτό όμως είναι που την κάνει να αξίζει κιόλας (σε έναν κόσμο που οι ζωές μας δεν είναι παρά διαρκώς αυξανόμενα δεδομένα) και την καθιστά απαραίτητη για μία ελεύθερη και δίκαιη κοινωνία.

Chris Taggart, OpenCorporates

Ένας Τρόπος να Εξοικονομείς Χρόνο

Οι δημοσιογράφοι δεν έχουν χρόνο να απομαγνητοφωνούν πληροφορίες ή να παλεύουν με ένα PDF ώστε να εξάγουν την πληροφορία που θέλουν, οπότε το να γνωρίζεις τα βασικά στον προγραμματισμό (ή το που πρέπει να κοιτάξεις για βοήθεια) είναι ιδιαίτερα σημαντικό.

Για παράδειγμα, ένας δημοσιογράφος στην εφημερίδα Folha de São Paulo που ερευνούσε τον δημοτικό προϋπολογισμό μας τηλεφώνησε για να μας ευχαριστήσει, όταν δημοσιεύσαμε online τους λογαριασμούς του Δήμου του São Paulo (χρειάστηκε μόλις δύο ημέρες εργασίας για έναν και μόνο hacker). Μας είπε ότι τα πληκτρολογούσε τους τελευταίους τρεις μήνες, προσπαθώντας να καταλήξει σε μία είδηση - θέμα. Επίσης, θυμάμαι να δίνω λύση σε ένα «πρόβλημα με PDF» για την Contas Abertas, μία Μ.Κ.Ο. που «είχε στο μικροσκόπιο» τότε το κοινοβούλιο της Βραζιλίας: 15 λεπτά και 15 γραμμές κώδικα γλίτωσαν την Contas Abertas από έναν μήνα δουλειάς.

Pedro Markun, Transparência Hacker

Κάτι Απαραίτητο για κάθε Δημοσιογράφο

Θεωρώ σημαντικό να τονίσουμε τη «δημοσιογραφική» πλευρά της δημοσιογραφίας δεδομένων. Η εξάσκηση της δεν είναι απλώς να αναλύουμε ή να οπτικοποιούμε δεδομένα, αλλά να τη χρησιμοποιούμε ως εργαλείο ώστε να πλησιάσουμε την αλήθεια του τι πραγματικά συμβαίνει στον κόσμο. Δεν θεωρώ την ικανότητα να αναλύει και να ερμηνεύει δεδομένα ως κάποιο επιπλέον προσόν για έναν σύγχρονο δημοσιογράφο, αλλά ως βασικότατο κομμάτι της εκπαίδευσης του. Τελικά, όλα καταλήγουν στην καλή δημοσιογραφία και το να μπορείς να παρουσιάζεις τα θέματα σου με τον πλέον κατάλληλο τρόπο.

Η δημοσιογραφία δεδομένων είναι ένας διαφορετικός τρόπος να διερευνούμε τον κόσμο. Και εξαιτίας του ότι τα ψηφιακά δεδομένα ολοένα και αυξάνονται παγκοσμίως, ο δημοσιογράφος οφείλει όσο ποτέ άλλοτε να γνωρίζει τις τεχνικές της δημοσιογραφίας δεδομένων. Και αυτού του είδους η γνώση πρέπει να βρίσκεται στη φαρέτρα κάθε δημοσιογράφου, είτε μαθαίνει πως να εργάζεται με δεδομένα απευθείας, είτε συνεργάζεται με κάποιον που γνωρίζει πως να το κάνει.

Η πραγματική του όμως δύναμη είναι στο ότι σε βοηθάει να αποκτήσεις πληροφορίες που διαφορετικά θα ήταν πολύ δύσκολο να βρεις ή να αποδείξεις. Ένα καλό παράδειγμα είναι η ιστορία του Steve Doig που ανέλυσε μοτίβα καταστροφών από τον τυφώνα Andrew (αγγλ. Hurricane Andrew), ενώνοντας δύο διαφορετικές βάσεις δεδομένων: μία που χαρτογραφούσε το επίπεδο καταστροφής του τυφώνα και μία άλλη που έδειχνε τις ταχύτητες των ανέμων. Η σύνθεση των δύο αυτών βάσεων τον βοήθησε να υποδείξει περιοχές που ανεπαρκείς οικοδομικοί κανονισμοί και χαμηλής ποιότητας τεχνικές κατασκευής έπαιξαν σημαντικό ρόλο στο μέγεθος της καταστροφής. Εξαιτίας αυτής της έρευνας του μάλιστα κέρδισε το βραβείο Pulitzer το 1993, δείχνοντας του τι μπορεί να επιτύχει η δημοσιογραφία δεδομένων.

Ιδεατά, χρησιμοποιείς τα δεδομένα για να υποδείξεις ακραίες τιμές, περιοχές ενδιαφέροντος ή στοιχεία που σου προκαλούν έκπληξη. Υπό αυτή την έννοια, τα δεδομένα μπορούν να δράσουν ως ένα στοιχείο ή ως μία προειδοποίηση. Αν και οι αριθμοί έχουν κάποιο ενδιαφέρον, το να γράφεις απλά για αυτούς δεν είναι αρκετό. Χρειάζεται να γράψεις το θέμα ώστε να εξηγήσεις τι σημαίνουν.

Cynthia O’Murchu, Financial Times

Προσαρμοζόμενοι στις Αλλαγές στο Πληροφοριακό μας Περιβάλλον

Οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες οδηγούν σε νέους τρόπους παραγωγής και διάδοσης της γνώσης σε μία κοινωνία. Η δημοσιογραφία δεδομένων μπορεί να γίνει αντιληπτή ως η προσπάθεια των μέσων μαζικής ενημέρωσης να προσαρμοστούν και να ανταποκριθούν στις αλλαγές που λαμβάνουν χώρα στο περιβάλλον πληροφορίας στο οποίο ζούμε. Ανάμεσα σε αυτές τις αλλαγές είναι και η ανάγκη για πιο διαδραστική και πολυδιάστατη εξιστόρηση που δίνει τη δυνατότητα στον αναγνώστη να εξερευνήσει τις πηγές πίσω από κάθε είδηση, αλλά και να τον ενθαρρύνει να συμμετέχει στη διαδικασία δημιουργίας και αξιολόγησης ειδήσεων.

César Viana, University of Goiás

Ένας Τρόπος να Δεις Πράγματα που Διαφορετικά Δεν θα Έβλεπες

Μερικές ειδήσεις μπορούν να γίνουν κατανοητές και να εξηγηθούν μόνο μέσω ανάλυσης (και μερικές φορές και οπτικοποίησης) των εκάστοτε δεδομένων. Συνδέσεις μεταξύ ισχυρών προσώπων ή φορέων δεν θα αποκαλύπτονταν ποτέ, θάνατοι που προκλήθηκαν από πολιτικές ενάντια στα ναρκωτικά θα έμεναν στην αφάνεια, περιβαλλοντικές πολιτικές που βλάπτουν την ύπαιθρο θα εφαρμόζονταν δίχως αντίλογο. Και όμως, συνδέσεις αποκαλύπτονται, θάνατοι δημοσιοποιούνται, πολιτικές αμφισβητούνται χάρη σε δεδομένα που δημοσιογράφοι συνέλλεξαν και ανέλυσαν, προσφέροντας τα στη συνέχεια στο αναγνωστικό κοινό. Τα δεδομένα μπορούν να είναι τόσο απλά όσο και ένα απλό λογιστικό φύλο ή μία λίστα τηλεφωνικών κλήσεων, ή τόσο σύνθετα όσο βαθμολογίες εξεταστικών κέντρων ή αρχεία μολύνσεων ενός νοσοκομείου. Και όμως, μέσα σε κάθε είδους δεδομένα, βρίσκονται συνήθως ειδήσεις που αξίζουν να δημοσιευτούν.

Cheryl Phillips, The Seattle Times

Τρόπος να Παρουσιάσεις Καλύτερα μία Είδηση

Μπορούμε να ζωγραφίσουμε πίνακες που να εμπεριέχουν ολόκληρη τη ζωή μας, χρησιμοποιώντας μόνο τα ψηφιακά μας ίχνη: από το τι καταναλώνουμε ή τι σελίδες επισκεπτόμαστε, έως το που και το πότε ταξιδεύουμε, τις μουσικές μας προτιμήσεις, τους πρώτους μας έρωτες, τις σημαντικές στιγμές των παιδιών μας ή ακόμα και τις τελευταίες μας επιθυμίες… όλα είναι δυνατό να παρακολουθούνται, να ψηφιοποιηθούν, να αποθηκευθούν στο διαδίκτυο και να διαδοθούν χάρη σε αυτό. Όλο αυτό το σύμπαν δεδομένων δύναται να χρησιμοποιηθεί ώστε να αποκαλυφθούν ειδήσεις και θέματα, να δοθούν απαντήσεις σε ερωτήματα και να προσεγγιστεί η πραγματικότητα με τρόπο τόσο ουσιώδη που ακόμα και η πιο αυστηρή και προσεκτική έρευνα ανέκδοτων πληροφοριών δεν μπορεί να επιτύχει.

Sarah Slobin, Wall Street Journal

Δεν Χρειάζονται Νέα Δεδομένα για μία Δημοσιογραφική Επιτυχία

Είναι φορές που τα δεδομένα έχουν ήδη δημοσιοποιηθεί και είναι διαθέσιμα στο κοινό, όμως κανένας δεν τα έχει διερευνήσει εις βάθος. Πάρτε ως παράδειγμα την περίπτωση της έκθεσης του Associated Press σχετικά με τις 4.500 σελίδες πρώην μυστικών εγγράφων που περιέγραφαν τις ενέργειες ιδιωτικών εταιριών ασφαλείας κατά τη διάρκεια του Πολέμου στο Ιράκ. Όλο αυτό το υλικό συγκεντρώθηκε από έναν ανεξάρτητο δημοσιογράφο κατά τη διάρκεια αρκετών ετών, ο οποίος εκμεταλλεύτηκε τη νομοθεσία περί Freedom of Information και έστειλε μία σειρά από σχετικές αιτήσεις στο U.S. State Department. Όλα αυτά τα έγγραφα λοιπόν σκαναρίστηκαν και «ανέβηκαν» στο DocumentCloud (διαδικτυακή πλατφόρμα για δημοσιογράφους που μετατρέπει σκαναρισμένα έγγραφα σε ψηφιακά δεδομένα), το οποίο έδωσε τη δυνατότητα σε όλους εμάς να προχωρήσουμε σε πιο ενδελεχή ανάλυση των δεδομένων.

Jonathan Stray, The Overview Project